Filantropija

Kuća filantropije

„Filantropska priča Pule“

Filantropska priča Pule počinje još davnih godina, kada su ljudi svojim sredstvima izgrađivali vodovodne sustave, čuvali kolektivno društveno blago, pomagali crkvu, pomagali siromašne i potrebite. Oduvijek čovjek ima u sebi potrebu da nešto učini za druge, bilo zbog svog spasenja ili zbog dobrog osjećaja.

Mogućnost i potencijal koji Pula kao grad ima u svojoj filantropskoj priči prevazilazi one osnovne društveno odgovorne i dobročiniteljske pojmove. Pula u svojoj filantropskoj priči ima veliki kulturno turističko društveni potencijal, koji se može staviti u funkciju ne samo prikupljanja sredstava i osvještavanja o važnosti dobročinstva i solidarnosti, već kroz svoju filantropsku priču, stvara temelj u budućim generacijama za društveno odgovornim ponašanjem i življenjem.

Kroz veliku izložbu o filantropiji, Zaklada je pokazala bogatstvo Pule kroz povijest a koje se tiče dobročinstva i solidarnosti. Uvijek su postojali ljudi koji su imali potrebu nešto učiniti za svoj grad, za druge ljude. Na sreću, ta je potreba ostala utkana u zgrade, prostore ovoga grada. Pulski vodovod, Istarsko narodno kazalište, Valerijin park neki su od dobro očuvanih mjesta koja svjedoče realnoj životnoj filantropiji. Izložba #filantropija… prikazala je xxxxx filantropa kao najveće pulsko blago, uključila je xx djece i mladih, sve skupa xxx posjetitelja. Interakcija koja je bila ponuđena imala je cilj potaknuti, prvenstveno na razmišljanje: A što možeš ti učiniti? To je pitanje koje se protezalo kroz cijelu izložbu ali i promotivnu kampanju odnosno kampanju osvještavanja šire javnosti i poticanja šire javnosti na osobno djelovanje.

Sve je krenulo sa filantropskom mapom Grada Pule. Jedinstvenom takve vrste, koja prikazuje i vodi po užem centru grada, prolazeći pored objekata i mjesta filantropski obojanih. Tražeći odgovore kroz pitanja i potičući na kretanje i istraživanje gradom. Lov na filantropsko blago grada Pule logični je nastavak i veliki potencijal pulske filantropske priče. Osim što daje doprinos zavičajnoj nastavi istarskih osnovnih škola Lov na filantropsko blago grada Pule odličan je turistički potencijal, za školske glupe da li izlete i ekskurzije, ili ciljane dolaske u sklopu nastave povijesti, zavičajnosti, kulture ali i građanskog odgoja (solidarnost, filantropija, volonterstvo). Naravno da se filantropija uči od malih nogu, filantropsko blago će rado tražiti i vrtićka djeca. Tome može pomoći dječja igrica i/ili mobilna aplikacija koja će poticati djecu i mlade na filantropiju.

Lov na filantropsko blago grada Pule veliki je potencijal za različite događaje, pa i teambuldinge većih tvrtki, koji uključuje i stavlja u funkciju brojne resurse, posebno ljudske. Osim same karte i kretanja po točkama, natjecanja ovakav događaj je prilika za angažiranje glumaca, zabavljača, statista ali drugih uslužnih djelatnosti kao npr. catering.

Lov na filantropsko blago Pule, kao pilot projekt održan je 2019. te 2020. godine, a kako je to izgledalo možete pogledati na videima klikom na fotografije u nastavku:

                            

Za one individualce istraživače, poslužiti će mobilna aplikacija koja će im pokazati put filantropskom rutom Pule i potaknuti ih na proaktivnost. 

Neke od točaka na samoj filantropskoj ruti potencijal su same za sebe, kao što je npr. Željezni svjetionik. Postavljanjem svjetionika u realnoj veličini na izvornom mjestu, mogućnost kupnje čavlića daje priliku prikupljanja donacija ali isto tako nudi doživljaj i dobar osjećaj turistima i domaćem stanovništvu.  Filantropske zabave u Valerijinom parku, mogle bi postati uobičajen način prikupljanja sredstava kao i samo traženje blaga po filantropskoj ruti.

Cijelu filantropsku priču Pule objedinjuje „Kuća filantropije“ kao mjesto koje prvenstveno objašnjava filantropiju i dobročinstvo, prvenstveno, primjerima kroz povijest (stalnom postavom izložbe) ali svakako i današnjicom: radionicama, okruglim stolovima, predavanjima, publikacijama, znanstvenim radovima te suradnjom sa drugim institucijama, ustanovama, stručnjacima. Ali isto tako, tu je moguće kupiti filantropske suvenire (male svjetionike), igračke za djecu (drveni aquadukt za slaganje) kao i majice, kape, torbe i druge promotivne materijale, sve sa porukama „A što možeš ti učiniti“ #filantropija… ja sam filantrop itd.

Sve to sa ciljem da se povijesna baština stavi u funkciju budućnosti, one potrebne dobre budućnosti koju će nositi nove generacije. Ali i kako bi osvijestili današnje generacije kako je filantropija i dobročinstvo temelj svake zajednice.