Filantropija

Kuća filantropije

„Filantropska priča Pule“

Filantropska priča Pule počinje još davnih godina, kada su ljudi svojim sredstvima izgrađivali vodovodne sustave, čuvali kolektivno društveno blago, pomagali Crkvi, pomagali siromašnima i potrebitima. Oduvijek čovjek u sebi ima potrebu da nešto učini za druge, bilo zbog svog spasenja ili zbog dobrog osjećaja.

Mogućnost i potencijal koji Pula kao grad ima u svojoj filantropskoj priči nadilazi one osnovne društveno odgovorne i dobročiniteljske pojmove. Pula u svojoj filantropskoj priči ima veliki kulturno-turističko i društveni potencijal, koji se može staviti u funkciju ne samo prikupljanjem sredstava i osvještavanjem o važnosti dobročinstva i solidarnosti, već Pula filantropskom pričom stvara temelj u budućim generacijama za društveno odgovorno ponašanje i življenje.

Kroz veliku izložbu o filantropiji, Zaklada Istra je pokazala bogatstvo Pule kroz povijest, utemeljeno na načelima dobročinstva i solidarnosti. Uvijek su postojali ljudi koji su imali potrebu nešto učiniti za svoj grad, za druge ljude. Na sreću, ta je potreba ostala utkana u zgrade, prostore ovoga grada. Pulski vodovod, Istarsko narodno kazalište, Valerijin park neki su od dobro očuvanih mjesta koja svjedoče realnoj životnoj filantropiji. Izložba #filantropija… prikazala je filantrope kao najveće pulsko blago, uključila je djecu i mlade, tisuće posjetitelja raznih dobi i pozadina. Interakcija koja je bila ostvarena imala je cilj potaknuti, prvenstveno na razmišljanje: A što možeš ti učiniti? To je pitanje koje se protkalo kroz cijelu izložbu, ali i promotivnu kampanju odnosno kampanju osvještavanja šire javnosti i poticanja šire javnosti na osobno djelovanje.

Sve je krenulo sa filantropskom mapom Grada Pule. Jedinstvenom takve vrste, koja prikazuje i vodi po užem centru grada, prolazeći pored objekata i mjesta od filantropskog značaja. Tražeći odgovore i potičući na kretanje i istraživanje gradom Lov na filantropsko blago grada Pule logični je nastavak i veliki potencijal pulske filantropske priče. Osim što daje doprinos zavičajnoj nastavi istarskih osnovnih škola Lov na filantropsko blago grada Pule odličan je turistički potencijal, za školske grupe i izlete i ekskurzije, ili ciljane dolaske u sklopu nastave povijesti, zavičajnosti, kulture, ali i građanskog odgoja (solidarnost, filantropija, volonterstvo). Naravno, filantropija se uči od malih nogu, pa će filantropsko blago rado tražiti i djeca vrtićkog uzrasta. Tome može pomoći dječja igrica i/ili mobilna aplikacija koja će poticati djecu i mlade na filantropiju i razmišljanje o filantropiji.

Lov na filantropsko blago grada Pule veliki je potencijal za događaje različitih vrsta, pa i teambuldinge većih tvrtki, koji uključuje i stavlja u funkciju brojne resurse, posebno ljudske. Osim samihnatjecatelja, natjecanja ovakog tipa prilika su za angažiranje glumaca, zabavljača, statista, ali drugih uslužnih djelatnosti (pr. catering) za umrežavanje.

Lov na filantropsko blago Pule, kao pilot projekt održan je 2019. te 2020. godine, a kako je to izgledalo možete pogledati na videima klikom na fotografije u nastavku:

                            

Za one individualne istraživače, poslužit će mobilna aplikacija koja će im pokazati put filantropskom rutom Pule i potaknuti ih na proaktivnost. 

Neke od točaka na samoj filantropskoj ruti potencijal su same za sebe, kao što je npr. Željezni svjetionik. Ideja je da se postavljanjem svjetionika u realnoj veličini na izvornom mjestu, uz mogućnost kupnje čavlića, stavara prilika za prikupljanja donacija, ali isto tako nudi doživljaj i dobar osjećaj turistima i domaćem stanovništvu.  Filantropske zabave u Valerijinom parku, mogle bi postati uobičajen način prikupljanja sredstava kao i samo traženje blaga po filantropskoj ruti.

Cijelu filantropsku priču Pule objedinjuje „Kuća filantropije- Feel Good House“ kao mjesto koje prvenstveno objašnjava filantropiju i dobročinstvo, primjerima kroz povijest (stalnim postavom izložbe) i povezuje s današnjicom: radionicama, okruglim stolovima, predavanjima, publikacijama, znanstvenim radovima te suradnjom sa drugim institucijama, ustanovama i stručnjacima. Nadalje, tu će biti moguće kupiti filantropske suvenire (male svjetionike), igračke za djecu (drveni aquadukt za slaganje) kao i majice, kape, torbe i mnoge druge promotivne materijale, sve sa porukama koje navode na razmišljanje- poput „A što možeš ti učiniti“ #filantropija…"I  ja sam filantrop" i slične.

Sve navedeno dio je misije čiji je cilj stavljanje povijesne baštine u funkciju budućnosti, one dobre i bolje budućnosti koju će nositi nove generacije. Istovremeno, temelj svake zajednice su filantropija i dobročinstvo stoga je nužno o tome osvijestiti i današnje generacije.